Monday, February 1, 2010

Journey to Perlis





salam...
aku telah ditugaskan untuk mengutip data dialek utara iaiatu di perlis sekitar Arau dalam masa 3 hari....hihi....

satu pengalaman yg menyeronokkan muncul dlm hidupku pabila aku akhirnya berpeluang naik kereta api mlm...biarkan lah org nk kata apa kt aku..yg penting aku dah merasa semua kemudahan awam yg ada di Malaysia....

sebelum nie aku salu naik kapal terbang (org Swak kata belon), pas2 aku naik ERL (kerata api laju) dan mcm2 lg la...hihi...

aku bertolak mlm khamis jam 8.30 di kajang sampai Arau pkol 9.30pagi....memang satu perjalanan yang jauh..namun, suasana kegembiraan tue yg penting...smpi Arau kononnya nak cari hotel la..tp...habuk je la yg dpt..mne de hotel kt arau...nie bkn K.L la bang oittt....member aku gtau kt aku....tergelak la kejap...hihi....

pas2 1 lg masalah...kampung yg kami dapat tue xwujud di bumi yg nyata....iaitu...kpg Kuan Pelek...mmg xde kt sekitar Arau...penat kami mencari....tp berkat kesabaran kami pon memilih satu jln penyelesaian dgn menggantikan kpg yg lain tp masih dpt grid peta yg telah ditepatkan...
akhirnya, kami dpt kpg Guar Pelai,Pauh...seronok la....

kami terus ke rumah ketua kpg, dan ketua kpg di kpg tue mmg baik sesgt la..sehinggakan aku n the geng malu nk stay lama2 kt umahnya...hihi...setelah semua data diambil dengan berbekalkan sebanyak 4 org responden yg berumur lingkungan 75 tahun akhirnya kami pulang ke bangi lebih awal seperti yang dijangkakan... Al-maklumlah, aku nie bz ngan aktiviti Pom...hihi..lama2 kt sana kang xtenteram la plak hati nie...hihi...

kami smpi di kajang jam 5.30pagi...hihi....

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

3 comments:

Hazieyati said...

tak tenteram? ko risau kat aku eh...haha..
dun worry la.. everything under my control(ayat gila kuasa.. hehe)

AdiE said...

satu perjlnn yg sgt pnjg!!
grateful u enjoyed it..

~daniel adie~

nazree fazley said...

yatie: ha'ah...mzt la risau sbb tinggal kn ko sorang2 kt ukm...haha...merepek....

adie: yap..lama n pjg gler la...1 hari dude dok dlm kereta api..hihi...

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

ZOOM IN Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha